وبلاگ مجتمع مسکونی اقاقیا

واقع در موزیرج بابل

وبلاگ مجتمع مسکونی اقاقیا

واقع در موزیرج بابل

بولتن خبری ۶ ماهه اول سال ۱۳۸۷

مقدمه:

با عرض سلام و ادب و احترام خدمت ساکنین محترم مجتمع مسکونی اقاقیا،  امیدواریم در پناه الطاف ایزد تعالی تندرست و پاینده باشید.

آنچه پیش روی شماست سخن دل هیئت مدیره با ساکنین و اهالی مجتمع می‌باشد که به سمع و نظر شما می‌رسد. در آینده  نیز به امید خداوند تلاش خواهیم کرد که هر سه ماه یکبار یک بولتن خبری که گزارش کامل عملکرد هیئت مدیره می‌باشد تهیه کرده و به دست ساکنین  برسانیم. امیدواریم این روش در ایجاد شفافیتهای ذهنی و روابط خوب انسانی بین ساکنین و هیئت مدیره موثر واقع شود.

همان گونه که مطلع هستید در اردیبهشت سال 1387 اولین انتخابات کاندیداهای هیئت مدیره و بازرسین برای مجتمع مسکونی اقاقیا انجام شد. علی‌رغم نوساز بودن این مجتمع متأسفانه برخی از موارد فنی و مهندسی و اصول ساختمان سازی در آن رعایت نشده و از طرفی اعضای فعلی هیئت مدیره برای اولین بار اداره یک مجتمع پر جمعیت را تجربه می‌کنند و نیز اکثر ساکنین شاید اولین بار باشد که زندگی آپارتمان نشینی در مجتمع را تجربه می‌کنند این موارد دست به دست هم دادند تا شاهد بعضی نقصان‌ها و مشکلات باشیم. ولی با توکل به خدا و یاری شما عزیزان و با سپری شدن حدود 6 ماه از شروع به کار هیئت مدیره، روال کار مشخص شده و دوستان نیز به وظایف خود آشنایی بیشتری پیدا کردند. ما نیز امیدواریم با تغییراتی که در ساختار و تشکیلات داخلی هیئت مدیره ایجاد شده و با بکارگیری نیروهای انسانی مستعد، علاقه‌مند و متعهد، در 6 ماهه دوم سال با تلاش بیشتر و یاری شما عزیزان مشکلات را به حداقل رسانده و شاهد محیطی آرام و دلچسب برای سکونت باشیم.

در ادامه به موارد زیر خواهیم پرداخت :

-  اهم فعالیتهای انجام شده در 6 ماهه اول

-  مصوبات و برنامه‌های آتی

-  بررسی مشکلات فعلی

-  راهکارهای پیشنهادی

-  گزارش مالی در 6 ماهه اول

                                                                                                  

                                                               هیئت مدیره

                                                     مجتمع مسکونی اقاقیا

اهم فعالیتهای انجام شده در طول شش ماهه اول سال 1387 به شرح زیر می‌باشد:

1-     پیگیری از مسئولین شهرداری در جهت آسفالت نمودن قسمت خاکی خیابان مجاور مجتمع که به نتیجه رسید.

2-     پیگیری برای اختصاص دو عدد سطل زباله مکانیزه برای مجتمع و نصب آنها جلوی درب ورودی جهت جمع آوری زباله و آلودگی از اطراف مجتمع .

3-     مراجعه و مذاکرات متعدد با اداره برق جهت بهبود وضعیت روشنایی محوطه داخلی و خیابان مجاور مجتمع که در مورد محوطه داخلی با تعویض لامپها و رفع نقص تیر برق‌ها، مشکل روشنایی در محوطه داخلی وجود ندارد. این امر برای خیابان نیز در دست اقدام می‌باشد.

4-     مذاکره با اعضای شورای شهر بابل و شهرداری برای نصب نیمکت و ایجاد فضای استراحت مناسب برای ساکنین در محوطه مجتمع که در نتیجه موافقت ایشان را برای تخصیص 10 نیمکت و خاک لازم برای چمن کاری و فضای بازی کودکان را جلب کرده‌ایم .

5-     رفع نقص اساسی در انبار آب و تاسیسات اصلی، که در تابستان چند بار به همین دلیل شاهد قطع آب بودیم که البته هنوز قسمتی از مشکل آب انبار حل نشده باقی مانده که در دست اقدام می‌باشد.

6-     مذاکرات حضوری و تلفنی متعدد با مسئولین شرکت مسکن نوید ایرانیان و متقاعد نمودن ایشان برای رفع معایب اصلی که به عهده ایشان بوده و هنوز اقدامی صورت نگرفته  مانند انجام عملیات ایزوگام سقف بلوکهای 7 تا 12، و نیز واحد 14 بلوک 5، برطرف نمودن نواقص لوله کشی در شوفاز و سیستم گرمایی در بلوکهای متعدد، روکش نمودن لوله‌های تاسیسات  بلوکها برای جلوگیری از هدر رفتن گرما در سیستم شوفاژ، تحویل چند کامیون خاک برای تکمیل فضای بازی کودکان و فضای سبز ودریافت مبلغ 10.000.00 ریال پیش پرداخت بابت همین امر.

7-           استخدام کارکنان لازم برای مجتمع در قسمت نگهبانی، نظافت و مدیریت امور اجرایی مجتمع.

8-     بررسی و رفع مشکلات مختلف در بلوکها و واحدها که مربوط به مشاعات می‌باشد از آن جمله می‌توان به تعمیر دینام‌ها و موتورهای موجود در تاسیسات موتورخانه، رفع گرفتگی چند فاضلاب در بلوک‌های متعدد و ... اشاره کرد.

9-     تحویل نقشه‌های ساختمانی، تاسیسات آب شرب و غیر شرب، سیم کشی برق و تلفن از شرکت برای استفاده در مواقع ضروری.

10-   تهیه آیین نامه‌های لازم در مورد نظافت، رعایت قوانین آپارتمان نشینی و حقوق دیگران، میزان و نحوه پرداخت حق شارژ ماهیانه و . . .

11-      تدوین اساسنامه مجتمع بر اساس قوانین جاری آپارتمان نشینی و حقوق مالک و مستاجر.

مصوبات و برنامه‌های آتی هیئت مدیره :

1-     تشکیل صندوق قرض الحسنه از محل اندوخته‌های احتمالی شارژ با صرفه جویی و نیز پس انداز ساکنین.

2-     تاسیس کتابخانه و فضای آموزشی مناسب در داخل مجتمع برای کودکان و بزرگسالان.

3-  ایجاد مکانی مناسب جهت ارائه مایحتاج ساکنین از جمله خواروبار، میوه و سبزیجات در داخل مجتمع و عدم نیاز مراجعه به بیرون از محوطه مجتمع که بخصوص در زمستان و هوای سرد و بارانی و روزهای گرم تابستان ضروری به نظر می‌رسد.

4-  راه اندازی تاکسی تلفنی 24 ساعته در داخل مجتمع برای سرویس دهی به ساکنین و متقاضیان احتمالی خارج از مجتمع .

5-  دایر نمودن بانک اطلاعات مسکن فعال، جهت مشاوره و انجام معاملات ملکی، با اطمینان و در اسرع وقت برای ساکنین.

بررسی مشکلات موجود :

در این میان نیز مشکلات زیادی وجود داشته و دارد که امکان اجرای تمام تصمیمات و مصوبات در اسرع وقت و به نحو احسن را از هیئت مدیره سلب می‌کند که در زیر به برخی از آنها اشاره می‌شود:

1-     عدم آگاهی و اطلاع کافی ساکنین از قوانین آپارتمان نشینی و در پی آن توقعات متعدد و ایجاد اصطعکاک بین اهالی.

2-     کم لطفی برخی ساکنین در پرداخت به موقع حق شارژ که باعث می‌شود هیئت مدیره نتواند به تعهدات خود به موقع و با شکلی مطلوب عمل نماید. به طور مثال در تعمیر خرابی‌های مشاعات مانند تاسیسات بلوکها و رفع گرفتگی لوله فاضلابها و موتورخانه اصلی یا پرداخت به موقع مبلغ قبوض گاز و آب و . . . به دلیل نبود اعتبارات لازم دچار مشکل شده یا این امور با تاخیر صورت می‌گیرد.

3-     پایبند نبودن برخی از ساکنین به قوانین و آیین نامه‌های ارائه شده در مجتمع و ایجاد اختلال و نا هماهنگی بین ساکنین. به طور مثال ماهیانه صدو پنجاه هزار تومان بابت نظافت راه پله‌ها و محوطه هزینه می‌شود که این امر هفته‌ای دو مرتبه انجام می‌شود ولی به دلیل بی اعتنایی برخی ساکنین و رفت و آمد با پوتینهای کثیف و گلی که از زمینهای کشاورزی با خود آورده‌اند و یا انداختن اشیائی مانند ته سیگار و ته مانده‌های خوراکی کودکان، به نظر می‌رسد نظافت در برخی بلوکها به طور مستمر انجام نمی‌شود. مورد دیگر انداختن اشیاء خارجی مانند پارچه، اشیاء تیز و بلند و . . . در فاضلابهای حمام و دستشویی‌ها می‌باشد که باعث گرفتگی لوله‌ها شده و مشکلاتی را برای ساکنین بوجود می‌‌آورد و از طرفی باعث به هدر رفتن بودجه مجتمع به دلیل بی‌احتیاطی برخی از اهالی می‌شود.

راهکارهای پیشنهادی برای رفع مشکلات و بهبود وضعیت عمومی در مجتمع :

1-  همکاری بیشتر با هیئت مدیره و رعایت قوانین و آیین نامه‌های داخلی که توسط هیئت مدیره تصویب و ابلاغ می‌شود.

2-  احساس مسئولیت بیشتر نسبت به رعایت حقوق و قوانین آپارتمان نشینی نسبت به همسایگان و ساکنین مجتمع.

3-  پرداخت به موقع حق شارژ و مشارکت در سازندگی و آبادانی مجتمع با ارائه پیشنهادها و انتقادهای سازنده به هیئت مدیره.

4-     ارتباط مستقیم و دوستانه با اعضای هیئت مدیره و سوال و جواب شفاف و منطقی.

5-  مشورت و ارتباط  با اعضای هیئت مدیره در زمان ضروری و مواقع ایجاد ابهام به جای تفسیرهای عامیانه و تحریک اذهان عمومی.


گزارش مالی در 6 ماهه اول سال 1387:

نتیجه بررسی فاکتورها و ته قبض‌های رسید پرداخت وجه توسط ساکنین و انجام محاسبات مالی از تاریخ تحویل امور از هیئت مدیره قبلی تا 20/8/1387 به شرح زیر می‌باشد : 

 

شرح موضوع

بستانکار

بدهکار

درآمد

80.560.000

هزینه‌های عمرانی و مصرفی

48.803.450

هزینه‌های دستمزد کارکنان

30.400.000

موجودی نقدی

1.356.550

جمع

80.560.000

80.560.000

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد